-
Mērķauditorija1.-4., 5.-9., 10.-12. klase
-
Norises valodalatviešu
-
Norises ilgums90 minūtes
-
Dalības maksa3 EUR no skolēna par nodarbību vai 70 EUR grupai
-
TēmasMūzika, Folklora, Vēsture, Tradīcijas, Vērtības, Personības, Sadarbība, Emocijas
-
PieteikšanāsEdīte Putniņa
T: 27316314; 28770361
E: edite.putnina@rmm.lv
Muzejpedagoģiskās nodarbības laikā tiek aktualizēta latviskā vērtība – tautasdziesma, viens no galvenajiem mūsu tautas folkloras žanriem, kas stāsta par latviešu tautas kultūru, senču gudrībām un dzīvesziņas likumiem. Skolēni iepazīstas ar tās nozīmīgumo vietu dziesmu svētku repertuārā.
Nodarbības laikā klausāmies, salīdzinām un diskutējam par dziesmusvētku repertuāru, tautasdziesmu un oriģināldziesmu izvēli, repertuāra laikmeta iezīmēm un diriģenta nozīmīgo lomu šajos svētkos.
Piedaloties spēlē ‘’Atšifrē tautasdziesmu’’, skolēniem ir iespēja iepazīt vairākos dziesmu svētkos dziedāto tautasdziesmu saturu un noklausīties tās ekspozīcijas kormūzikas klausīšanās krēslos, gūstot emocionālu pieredzi. Nodarbības gaitā dalībnieki uzzin par tautas melodiju apdares veidotājiem un dažādiem koru veidiem. Izmantojot ekspozīcijas Laika Upes piedāvātosaturu, tiek veikti pētnieciski uzdevumi atbilstoši dalībnieku vecumposmiem un pieredzēm. Tiek meklētas atbildes, iepazīstot vēsturiskos faktus un personības. Spēle un uzdevumu veikšana norisinās grupās, veicinot konstruktīvas komunikācijas un sadarbības prasmes.
Nodarbības laikā skolēniem ir iespēja apskatīt ekspozīcijā esošo Līgo karoga kopiju, kas ir latviešu dziesmu svētku tradīcijas nozīmīgākais simbols, kā arī vērot unikālo multimediālo instalāciju Lielākais koris pasaulē.
Dziesmusvētku telpas muzejpedagoģiskās nodarbības laikā skolēni gūst izglītojošu, emocionāli un intelektuāli rosinošu pieredzi. Nodarbība veidota balstoties ekspozīcijas tematikā.
Mērķis:
- Motivēt izzināt savas valsts kultūru, iepazīstot latviešu dziesmu un deju svētku tradīciju un tās vēsturisko gaitu;
- Veicināt izpratni par latviskajām vērtībām;
- Aktualizēt tautasdziesmas kā vienu no galvenajiem mūsu tautas folkloras žanriem, kas stāsta par latviešu tautas kultūru, senču gudrībām un dzīvesziņas likumiem;
- Gūt izglītojošu, emocionāli un intelektuāli rosinošu pieredzi;
- Attīstīt konstruktīvas komunikācijas un sadarbības prasmes, piedaloties spēlē ‘’Atšifrē tautasdziesmu’’.
Uzdevums:
- Klausīties, salīdzināt un diskutēt par dziesmusvētku repertuāru, tautasdziesmu un oriģināldziesmu izvēli, repertuāra laikmeta iezīmēm un diriģenta nozīmīgo lomu;
- Iepazīt vairākas Dziesmusvētkos dziedātās tautasdziesmas un apzināties to nozīmīgumu dziesmu svētku repertuārā;
- Attīstīt sadarbības prasmes un atjautību, piedaloties spēlē ’’Atšifrē tautasdziesmu’’;
- Atklāt tautasdziesmu un oriģināldziesmu kopīgās un atšķirīgās iezīmes;
- Klausīties kormūziku ekspozīcijas kormūzikas klausīšanās krēslos, gūstot emocionālu pieredzi;
- Noskaidrot tautas melodiju apdares veidotājus;
- Iepazīt dažādos koru veidus;
- Gūt emocionālu pieredzi un māksliniecisku baudījumu, vērojot multimediālo instalācīju Lielākais koris pasaulē;
- Attīstīt spēju analizēt informāciju un orientēties tajā;
- Veikt pētnieciskus uzdevumus, iepazīstot vēsturiskos faktus un personības.
‘’Pirmie dziesmu svētki pacēla tautasdziesmu kā etnisko kultūru, bet tā savukārt ir izšķiroši cēlusi šo svētku godu ļaužu vidū. Kamēr pastāvēs tautas un profesionālās mākslas liedējums, šo svētku greznums nezudīs’’.
– Arnolds Klotiņš
Back to all news