-
Mērķauditorija1.-4., 5.-9., 10.-12. klase
-
Norises valodalatviešu
-
Norises ilgums90 minūtes
-
Dalības maksa3 EUR no skolēna par nodarbību vai 70 EUR grupai
-
TēmasMūzika, Folklora, Vēsture, Tradīcijas, Vērtības, Personības, Sadarbība, Emocijas
-
PieteikšanāsEdīte Putniņa
T: 27316314; 28770361
E: edite.putnina@rmm.lv
- Ekspozīcijas apskate muzejpedagoga pavadībā no Līgo karoga kopijas izpētes līdz multimediālās instalācijas “Lielākais koris pasaulē” vērošanai, kas 128 ekrānu vairogos atklāj dziesmusvētku stāstu, piedzīvojot dziesmusvētku kopkora spēku.
- Ekspozīcijas apskate ar individuālu iespēju pievērst uzmanību atsevišķiem faktiem, priekšmetiem vai mūzikas piemēriem.
- Komfortablajos kormūzikas klausīšanās krēslos svētku kopkora izpildījumā ir iespēja dzirdēt 24 dziesmu svētku repertuārā biežāk iekļautās dziesmas.
- Izmantojot individuāli izstrādātus darba uzdevumus, skolēni iepazīst ekspozīciju atbilstoši vecumposmiem un pieredzēm, vienlaikus attīstot pašvadītu mācīšanos un izziņas prasmes.
- Apskates ietvaros uzkāpjot “Sidraba birzs” estrādē, katrs var gūt personisku emocionālu pieredzi, izjūtot vizuālu un akustisku baudījumu skaņas un acu skatiena plašumā.
- Nodarbības noslēgumā kopīgi tiek pārrunāti jaunie iespaidi un gūtā informācija, atgriezeniskā saitē fiksējot emocijas un atziņas, stiprinot izpratni par dziesmusvētku nozīmi kopības un piederības sajūtas spēcināšanā savai tautai un valstij.
Nodarbībā skolēni padziļināti apzinās tautas dziesmas nozīmīgumu dziesmu svētku repertuārā un piedalās Dziesmusvētku telpas veidotajā spēlē ’’Atšifrē tautasdziesmu’’, iepazīstot vairāku dziesmu svētkos dziedāto tautasdziesmu saturu. Kormūzikas klausīšanās krēslos dalībnieki gūst individuālu emocionālu pieredzi, noskaidro tautas melodiju apdaru veidotājus un dažādos koru veidus, kā arī atklāj tautasdziesmu un oriģināldziesmu kopīgās un atšķirīgās iezīmes. Klausoties un salīdzinot dziesmusvētku repertuāru, veidojas diskusija par repertuāra izvēles stratēģiju laikmetu kontekstos Latvijas vēsturē un diriģentu nozīmīgo lomu šajos svētkos.
Nodarbības laikā skolēniem ir iespēja apskatīt gan ekspozīcijā esošo Līgo karoga kopiju, kas ir latviešu dziesmu svētku tradīcijas nozīmīgākais simbols, gan arī vērot unikālo multimediālo instalāciju ’’Lielākais koris pasaulē’’. Ekspozīcijas ’’Laika upē’’ aplūkojot artefaktus un fotogrāfijas. nodarbības dalībnieki veic pētnieciskus uzdevumus atbilstoši vecumposmiem un pieredzēm. Tiek meklētas atbildes, iepazīstot vēsturiskos faktus un personības. Spēles un uzdevumu veikšana norisinās grupās, veicinot konstruktīvas komunikācijas un sadarbības prasmes.
Dziesmusvētku telpas apmeklējums ir starpdisciplinārs piedzīvojums, integrējot pastaigu pilsētas zaļajā zonā Mežaparkā un kultūrvēsturiskas zināšanas. Saplūstot personīgām un kopīgām emocijām, mēs katrs varam izjust piederību Dziesmusvētku kustības fenomenam kā Latvijas valsts pastāvēšanas un patriotisma spēka avotam.
Muzejpedagoģiskā nodarbība veidota, balstoties ekspozīcijas “Dziesmusvētku telpa” saturā. To veidojušas muzeja izglītojošā darba un darba ar apmeklētājiem vadītājas Inese Zariņa un Edīte Putniņa.
Back to all news